ict üzletág

Esettanulmány: Országos Onkológiai Intézetnél üzemelő telefóniarendszer modernizációja

ict

Esettanulmány: Országos Onkológiai Intézetnél üzemelő telefóniarendszer modernizációja

Cégünket az a megtiszteltetés érte, hogy a 2016-os év során elvégezhette az Országos Onkológiai Intézetben üzemelő HiPath 4000 V1 alközpont modernizálását a társközponti kapcsolaton hálózatban működtetett HiPath 4000 V6 alközpont felhasználásával. Cikkünkben szeretnénk bemutatni ennek előzményeit, ügyfelünk fejlesztések során szerzett előnyeit, valamint szemléltetni az elvégzett munkát.

 

Az Országos Onkológiai Intézet (OOI) HiPath 4000 V1 alközpontja, a gyártói támogatás megszűnése miatt eredeti állapotában nem volt bővíthető. Észlelve ezt, ügyfelünk igényeit figyelembe véve fejlesztési javaslatot készítettünk. Számos közös egyeztetés után szakembereink arra jutottak, hogy a fejlesztési folyamatot több részletre osztva készítik elő, így szinte egy egész éven átívelő feladat várt ránk.

 

Kollégáink olyan bővítési tervet készítettek, amely a HiPath 4000 V6 alközpontot migrációs alapként használva, azt fokozatosan bővítve, a régi alközpontot átterhelve, egyetlen alközponti vezérlőegység által működtetett rendszert eredményez. Ennek az időtálló kialakításnak több előnye mellett fontos, hogy az adminisztrálás és a karbantartás is egy ponton végezhető; például a DECT készülékek regisztrációja egy helyen történik ezentúl. A tarifa számlálás és az intézeti számlakezelés szintén egy ponton zajlik a jövőben. Ezen tényezők pedig nagyban megkönnyítik a kollégák munkavégzését.

A HiPath 4000 V6, moduláris felépítésű architektúrájának köszönhetően IP hálózaton szétosztható hozzáférési pontokkal látható el. Tekintettel az OOI helyi adottságaira, a kihelyezett fokozatok alkalmazásának fontos szerepe van.

 

Megterveztük a lépcsőzetes kivitelezési munkafolyamatot, melynek során a következő feladatokat hajtottuk végre:

  • Elvégeztük a Hipath 4000 V6 alközpont szoftverfrissítését a legújabb V7 verzióra. Ez a frissítés azért volt elengedhetetlen, mert a V6 verzióval üzemelő berendezések bővíthetősége 2016. július 31-én megszűnt.
  • Biztosítottuk a HiPath 4000 V7 alközpont bővítését gateway kártyával (STMI4), mely a kihelyezett fokozatokkal való összeköttetés miatt volt nélkülözhetetlen.
  • Optikai átviteli utak felhasználásával IP összeköttetés kialakítását végeztük el a leendő kihelyezett fokozatok számára.
  • A jelenlegi szimplex hívásvezérlőt módosítottuk duplikált kialakításúra, ezzel egy időben a duplikált tápegység bővítését megvalósítottuk.
  • A szolgáltatói fővonalakat átkötöttük az új alközpontra.
  • A HiPath 4000 V1 alközpont fix shelfeinek átalakítását módosítottuk kihelyezett fokozattá, és a szoftverfrissítésen átesett HiPath 4000 V7 alközpontot felkonfiguráltuk licencköltöztetéssel.
  • Alközpont melletti kiegészítő alkalmazásokat illesztettünk (díjelszámoló és üzenet kezelő rendszerek).

A felsorolt pontokat további munkafázisokra bontottuk, melyek sorrendiségét, egymással való összefüggését pontosan meghatároztuk, a terv elfogadását követően.

 

 

Természetesen a kivitelezésnek voltak további feltételei is. Például a vázolt alközponti összevonás megvalósításához nagyon sok egyeztetésre volt szükség a kábelezést kivitelező céggel az alépítmény felhasználási lehetőségeiről, valamint az OOI informatikusaival az informatikai infrastruktúrába való integrálhatósággal kapcsolatban. A bővítésekhez pedig biztosítani kellett, hogy az érintett eszközök a szerverteremben lévő rack szekrényekben elhelyezhetőek legyenek.

 

Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, mert az intézményben hosszú ideje olyan szakemberekkel dolgozhattunk / dolgozhatunk együtt, akik rendkívül együttműködőek és rugalmasak minden közös munkánk során. A fenti feladatok kivitelezése során hasonlóképpen, felkészülten segítették munkánkat, melyet ezúton is nagyon köszönünk Nekik!

 

Nagyon fontosnak tartjuk, hogy mint minden más területen, az egészségügyi szervezeteknél is pontos, precíz munkát végezve, hosszú távú együttműködéseket kötve tudjuk képviselni az Enterprise Communications Magyarország Kft.-t. Bízunk benne, hogy ez az igazi csapatmunka is erre ad tanúbizonyságot és hosszú ideig tarthatjuk számon ügyfeleink között az Országos Onkológiai Intézetet.

 

 Olvassa el a legfrissebb ICT Hírmondó további cikkeit is!

Letöltés

Kérjük, töltse ki az űrlapot a szakmai anyag letöltéséhez.

* kötelező mezők