Automatizált gyártástámogatás Solid Edge segítségével
Manapság minden tervező mérnök találkozik a tervezés során olyan problémákkal, amelyekkel vagy együtt él, vagy megpróbál egy másik, átmeneti megoldáson keresztül gyorsabban, hatékonyabban dolgozni, amely nem minden esetben hozza a kellő gyorsaságot, elégedettséget.
A gyártástámogatást a Solid Edge automatizált megoldásaival sokkal hatékonyabbá tehetjük, a gyártás pedig sokkal gördülékenyebb lehet. Az alábbiakban jellegzetes tervezési és gyártáselőkészítési problémákat részletezünk és adunk rájuk megoldásokat.
Időigényes fájlkeresés:
1. Gyártási és tervezési információk, illetve fájlok időigényes, manuális keresése. Jelentős időveszteséget okoz a mappák közötti „bóklászás” a hagyományosan fájlrendszer-alapú adatkezelés használata miatt. Milyen megoldást kínál a Solid Edge termékadat-kezelés?
A gyors keresés naprakész információt nyújt a tervezési és gyártási adatokról. Bármilyen tulajdonságra, jellemzőre rászűrhetünk, amelyet a keresendő fájl tartalmaz, így nem szükséges megjegyezni a fájl pontos nevét, illetve annak elérési útvonalát, mappájának a nevét.
A keresési eredmények azonnali információt közölnek a tervezőkkel és a gyártási részleggel a megadott szűrési feltételeknek megfelelő fájlokról. Ezzel a megoldással minden egy helyről kereshető, illetve érhető el.
Ha a felhasználó kíváncsi a fájl útvonalára, akkor egyszerűen elnavigálhat a fájl mappájához (gyűjtőjéhez).
Valós idejű egyeztetés hiánya a tervezési feladatokról, a csoportmunka bevezetése:
2. Több tervező dolgozna ugyanazon a projekten egyszerre? Hogyan lehet ezt elérni úgy, hogy eközben selejtmentes legyen a gyártás?
A tervezői csoportmunkát egyszerűen bevezethetjük a Solid Edge termékadat-kezeléssel. Egyszerre több tervező is dolgozhat egy szerelésen vagy projekten.
A „Kivétel/Beadás” módszere biztosítja a tervezők számára, hogy mindig látható legyen, éppen ki dolgozik az adott fájlon. Minden megnyitott fájl egy szimbólumot fog kapni, ami a többi kolléga számára egy visszajelzést ad arról, hogy valaki szerkeszti az adott fájlt.
Ez az összes fájlra igaz, beleértve a Solid Edge fájlokat is. A tervezőknek nem szükséges a Solid Edge és egy másik alkalmazás között váltogatni, mivel az imént említett információkat közvetlenül a tervező szoftverből is elérhetik. Itt különböző színek fognak segíteni a tájékozódásban részletes magyarázattal.
Az előbb említett „Kivétel/Beadás” módszerrel gyakorlatilag lehetetlen, hogy tervezési ütközések fordulhassanak elő, mivel mindenki láthatja, hogy éppen melyik tervezési dokumentum nem szerkeszthető.
Nem megfelelő szintű kommunikáció a ter vezési és gyártási részlegek között:
3. Melyik szerelés használja ezt az alkatrészt? Hova van beépítve?
A tervezők egyszerűen megtalálhatják, hogy egy adott alkatrész melyik szerelésbe épül be. Egy másik keresési funkcióval, a „Hol használt” kereséssel megkereshetjük az összes olyan fájlt, amelyek kapcsolódnak a kijelölt dokumentumhoz. Ennélfogva a tervezőnek nem kell megjegyeznie vagy manuálisan megkeresnie a szülő összeállítást, ahova a kijelölt alkatrész beépül.
4. Mit kell elküldeni gyártásra?
A tervezési fázisokat jóváhagyó kollégák egy állapotot rendelhetnek a gyártásra bocsátandó 3D-s modellhez, valamint műhelyrajzhoz. Ez történhet manuálisan vagy egy automatizált munkafolyamat segítségével. A „Kibocsátott” állapot fogja jelezni, hogy az adott dokumentum ki lett bocsátva, el lett küldve gyártásra, és a további módosítások nem engedélyezettek. Így minden dolgozó tudni fogja, hogy melyek azok a műhelyrajzok, amelyeket a gyártási részleghez kell továbbítani.
5. Melyik a legutoljára kiadott dokumentum? Melyik a legutóbbi revízió?
Számos megnyitási módszerből választhatnak a tervezők: a „Legutóbbi kibocsátott” lehetőséggel ellenőrizhető, hogy melyik a legutóbbi gyártásra kibocsátott verzió az adott alkatrészből. Továbbá a „Legutóbbi revízió” opcióval megkereshetjük az adott fájlból készült legutóbbi revíziót.
6. Hogyan tudok szétosztani bizonyos feladatokat különböző részlegek között a céges hierarchia megtartása mellett?
A Solid Edge termékadat-kezeléssel egyedi, testre szabott jogosultságokat állíthatunk be az egész cégre kiterjedően, ezzel fenntartva a már eddig is jelen lévő céges hierarchiát. A jogosultságok beállításával és a különböző részlegek csoportjainak kialakítása után a részlegvezetők munkafolyamatokat készíthetnek, illetve kioszthatják az egyes feladatokat a saját munkacsoportjukon belül. Ezzel a módszerrel biztosíthatjuk azt, hogy csak a célcsoporthoz jusson el az adott munkafolyamat, és az ahhoz kapcsolódó feladatok.
Olvassa el a PLM Hírmondó további cikkeit is!