A Siemens és az SAP egyesíti erejét az ipari transzformáció elősegítése érdekében
Július 14-én a Siemens és az SAP bejelentett egy megállapodást, miszerint egyesítik erőiket a termékéletciklus menedzsment (PLM), az ellátási lánc- és eszközkezelés (erőforrás-kezelés) terén, hogy a vevőiknek innovatív és az együttműködésből származó új üzleti megoldásokat biztosíthassanak jelentősen hozzájárulva ezzel is az iparág globális átalakulásához.
A megállapodás alapján mind az SAP, mind a Siemens a meglévő szolgáltatásportfólióját kiegészítve az első igazán integrált és értéknövelt megoldást nyújthatja a termékéletciklus menedzsment (PLM), a beszállítói lánc- és eszközkezelés (erőforrás-kezelés) terén.
Az együttműködéssel lehetővé válik az ügyfelek számára, hogy a digitalizáció egy új szintjére léphessenek egy olyan komplex modell segítségével, amiben a termék, illetve modell szimulációja egyesül a valós idejű üzleti információval, visszajelzéssel és működési adatokkal a teljes termékéletciklusra vonatkozóan.
"A digitális átalakulás a gyártói iparág számára kiemelten fontos, hogy növelni tudja a hatékonyságot, rugalmasságot és egyben felgyorsuljon a fejlesztés menete is. Ezért van szükség arra, hogy az ilyen együttműködések révén a vállalatok elősegítsék a cégek digitalizációjának folyamatát" - mondta Klaush Helmrich, a Siemens AG igazgatósági tagja, és a Digital Industries üzletág vezérigazgatója.
"Nagy várakozással tekintek a két iparági vezető vállalat közötti új együttműködésre, amely több mint a cégek közötti átjárhatóság a különböző szakmai területek között. Egy valóban unikális, digitális összefogás jött létre, amely egyesíti a termék- és eszköz-életciklus menedzsmentet az üzlettel, és ennek eredményeképpen az ügyfelek optimalizálhatják a termékelőállítási struktúrájukat."
A műszaki és az üzleti egységek cégen belüli egyfajta elszigeteltsége évtizedek óta jellemző a vállalatok működésében. Ez az új együttműködés segíti az ügyfeleket abban, hogy lebontsák ezeket a határokat és így a gyártói-, a tervezői csapatok és szolgáltatás menedzserek számára rendelkezésre áll majd a szükséges információ ahhoz, hogy gyorsan előállíthassák és menedzselhessék az ügyfélközpontú termék és szolgáltatás kínálatukat.
"Ahogy a gyártók egyre okosabb termékeket és szolgáltatásokat terveznek és állítanak elő, úgy a valós idejű üzleti információ elérése a teljes hálózaton belül rendkívül fontos és segít abban, hogy új és egyre innovatív megoldásokat szállíthassanak mielőbb a piacra" - mondta Thomas Saueressig a termékfejlesztés vezetője és az SAP igazgatósági tagja. "Egyesítjük az SAP és a Siemens tapasztalatát, hogy Ipar 4.0-ás üzleti megoldásokat nyújtsunk a vállalatok számára, amely kiterjed a teljes termék- és eszköz-életciklusra. Ezzel a teljes körű megoldással a vállalatok különböző részein dolgozó csoportok hatékonyan dolgozhatnak együtt és produktívan, jövedelmezően és fenntartható módon fejleszthetik és állíthatják elő a termékeket."
Mind az SAP és a Siemens egyformán szolgáltatja a két technológiát egyesítő Ipar 4.0-ás megoldásokat, amelyek segítenek a vállalatoknak lerövidíteni a termékek piacra kerülési idejét.
A vállalatok számára azt a további előnyt is nyújtja ez az unikális, kombinált technológia, hogy a termékfejlesztést, szolgáltatást és eszközkezelést (erőforráskezelés) átfogó megoldás keretében már a terméktervezés fázisában figyelembe tudják venni az ügyfelektől érkező visszajelzéseket.
A partneri együttműködés első lépéseként az SAP felveszi portfóliójába a Siemens Teamcenter szoftvermegoldását, amely a termékéletciklus menedzsment és termékadatkezelés (PLM) zászlóshajója. A Siemens pedig az SAP Intelligens eszközkezelőjét az SAP Project and Portfolio Management megoldását értékesíti, hogy maximalizálja az üzleti értéket a gyártók és szolgáltatók a hálózatán belül.
Mindkét vállalat együttműködik az alkalmazások fejlesztésében, ahol figyelembe veszik a teljes termékéletciklus menedzsment szempontjait, ezáltal segítve az ügyfelek zökkenőmentes digitális átalakulását, amely generálisan javítja a várható általános üzleti teljesítményt is.
"A Siemens Teamcenter termékét az SAP S/4HANA® szoftverével társítva egy olyan teljes körű megoldáshoz juthatnak a vállalatok, amely lefedi a termék teljes életciklusát a tervezéstől a termék kivezetéséig" - mondta Bob Parker az IDC Industry Research elnök vezérigazgatója.
A PLM, az ERP, az eszközkezelés (erőforrás-kezelés) és az ellátási lánc alkalmazások előzetes integrációjának informatikai előnyei, valamint a változó piaci igényekre való rugalmasabb reagálásban rejlő üzleti előnyök, a digitális gazdaságban versenyelőnyt kereső minden cég számára szinte kötelező fontosságúak.