A Siemens szoftverek újabb térnyerése az autóiparban
Átrendeződés az autógyártók által használt szoftvermegoldások között: A Hyundai Kia is Siemens NX-re vált és bevezeti továbbá a termékadatkezelésre (PDM) a Siemens Teamcenter PLM rendszerét
A sokáig konzisztnesnek tartott piacon, a nagy autóipari gyártók által használt szoftvermegoldások tekintetében, egy új tendencia kibontakozása figyelhető meg az elektromos autógyártásra történő ugrásszerű átállás (e-mobilitás), a platformosítás és az egyre inkább előretőrő felhőmegoldások hatására. Valószínűsíthető, hogy ezek a törekvések állnak a hátterében annak megállapodásnak, amelyet a Siemens 2021-es pénzügyi évzáró konferenciáján jelentettek be a közelmúltban.
Ez alapján a világ ötödik legnagyobb autóipari csoportja, a dél-koreai Hyundai KIA Motors (HKMC) a Siemens Digital Industries Software PLM-portfóliójából, az Xceleratorból, választott ki további megoldásokat.
Az autógyártó jelenleg terméktervezésre használt CATIA szoftvereiről Siemens NX CAD-re vált, a Windchillről pedig a Siemens PLM rendszerére, a Teamcenterre tér át a termékadatkezelést illetően. Ezenkívül a hajtáslánc-tervezés terén a jelenleg használt PTC Creo CAD-megoldást hamarosan az NX váltja fel. További részletek egyelőre nem ismertek a megállapodással kapcsolatban, de az eddigi információk alapján, ez az autóipar területén egy szokatlanul nagy megállapodás jelent. Mivel a HKMC jelenleg a Dassault Systèmes (CAD) valamint a PTC (PLM/PDM/CAD) szoftvermegoldásait használja a CATIA V5, valamint a PTC Windchill és Creo megoldásainak kiváltásával, a két vállalat egy igen nagy ügyfelet veszít el, ahol akár 3-4,000 CAD és akár 10,000 PLM licence átállás történhet meg.
Nem egyedülálló átrendezésről van itt szó, hiszen a termékfejlesztésben végbemenő változások mint például az elektromechanikai tervezés alkalmazása, az autógyártásban megnövekedett számban használt érzékelők és szoftveres elemek száma olyan komplex szoftvermegoldások előretörésének ad alapot, mint a Siemens Digital Industries Xcelerator platformja, amely képes mindezen igényeket egy összetett rendszerben kiszolgálni.
2010-ben történt az, amikor a Fiat a Chryslert vásárolta fel, szintén az NX rendszerét választotta a CATIA helyett a termékfejlesztésben zajló csoportmunka támogatására, valamint az új autómodellek gyorsabb előállítása és piacra vitele miatt.
Továbbá ennek jegyében például a Daimler-Mercedes csoport 2015-ben szintén CATIA V5-ről Siemens NX CAD-re váltott.
A fenti megállapodáshoz hozzátartozik az is , hogy a Hyundai Kia Motors tekintetében nem ez az első kapcsolódási pont a Siemens szoftvermegoldásokkal, hiszen már egy ideje használja a Simcenter 3D Motion megoldását járművekben használt váltók zajának csökkentésére.