Sokszor perceken múlik, hogy időben érkezik-e a segítség!
„A mentőszolgálat bizonyos szempontokból abszolút korszerű, világszínvonalú; ugyanakkor vannak olyan szegmensek – mint pl. az épületeink vagy egészen mostanáig az informatikai rendszerünk – amelyek alaposan elmaradtak, és ezt az elmaradást kell most bepótolnunk. Az eddigi manuális és teljesen ember alapú rendszert felváltja egy elektronikus, digitális informatikai rendszer” – hangzottak el Győrfi Pál szavai a Kossuth Rádióban az Enterprise Group közreműködésével készült új mentésirányítási rendszerrel kapcsolatban.
Az Enterprise Group segítségével világszínvonalú beruházásként új, korszerű rohammentőket állított szolgálatba az Országos Mentőszolgálat. Az egységes mentésirányító rendszer jól vizsgázik: a több monitoros munkaállomás az esetek elektronikus rögzítésén felül a sürgősségi ellátásban, navigációban és grafikus térképmegjelenítésben is segíti a mentősök munkáját.
„A teljesen ember alapú rendszert felváltja egy digitális informatikai rendszer, amelyben ugyan továbbra is fontos szerepe lesz a bajtársaimnak, a szakembereknek, de nagyon komoly segítséget, támogatást kapnak, így összességében a betegek ellátása gördülékenyebben és biztonságosabban történik” – fogalmazott az új rendszerről Győrfi Pál a Kossuth Rádióban megjelent interjúban.
„E mögött a rendszer mögött egy rendkívül komoly informatikai telekommunikációs rendszer áll, de a lényeg a cél: hogy a mentőszolgálat képes legyen a kiérkező mentőautók idejének a csökkentésére. Azokat a pontokat vizsgáltuk meg az egész tervezési folyamatban, hogy hol lehet rövidíteni az időtartamot annak érdekében, hogy odaérjen időben az a mentőautó” – tette hozzá Orbán Előd, az Enterprise Group ügyvezetője.