hírek

hírek

hírek

EMMA az Almási Balogh Pál Kórházban

2020-10-05


Dr. Bélteczki János főigazgató beszámolója a bevezetés utáni hetekről

Az ózdi Almási Balogh Pál Kórház vezetése 2019. év elején döntött úgy, hogy megvizsgálja a Hospitaly Kft. MedMátrix rendszerének cseréjét. A Hospitaly rendszer bevezetésekor kényszerhelyzetben voltunk, csak néhány hetünk maradt a szállító kiválasztására. Ebből okulva és tudva, hogy egy új medikai rendszer hosszú távon meghatározó szerepet kap, valamint az átállás megterhelő a kórház ügymenete szempontjából mindenképpen alapos döntéselőkészítésben gondolkodtunk. Az átállás idejét csak év végére prognosztizáltuk.

Elkezdődött a lehetőségek, az erőforrások és az igények számbavétele. Megfogalmaztuk azt a szakmai minimumot, amely alapként szolgálhatott a megfelelő szállító kiválasztásában. Ebben legnagyobb mértékben támaszkodtunk az orvosok, a szakdolgozók mint felhasználóink, valamint az informatikusok, mint üzemeltetőink több éves tapasztalatira.

Már az előkészítés szakaszában látszott, hogy lesz néhány alapvető feladat. Ilyen megállapítás volta 14 éve működő radiológia – pacs (BékerSoft-Phönix-Divas) rendszerünk cseréje, továbbá adattároló kapacitásának hiánya.

Az informatika szerepe egyre fontosabb, így hosszútávon ennek biztos hátteréhez olyan megoldás-szállítót kellett választanunk, aki komplexen tud ajánlani hardver és szoftver komponenseket.

A legjellemzőbb szempontok, ami miatt az EMMA -eMAGE rendszerét választottuk:

• A rendszer még aktív fejlesztési és nem lezárt szakaszban legyen, support háttér.
• A piaci helyzet-elfogadottság, referencia helyek, bevezetés gyakorisága frissessége.
• Közös adatbázisban tárolt HIS-RIS rendszer, radiológiai képek közvetlen elérhetősége a betegeseményekből.
•Kedvező licence megoldás, munkaállomásokra – radiológiai modalitásokra, miskolci távleletezéshez vékonykliens megoldás megléte.
• Nagyfokú integráltság medikai rendszeren belül és azon kívül (LIS; NEAK; HBCSAudit)
• GDPR megfelelés, adatelérések beépített naplózása.
• Az átállás nagyfokú támogatottsága, migráció, betanítás, bevezetés helyszíni támogatása.
• Hardware telepítés helyszíni támogatása, szerverbővítés, közös storage konfigurálása, virtualizált környezet kialakítása, MSS QL ismeret.
• A bevezetési és havi követési díj jelentősen ne haladja meg a korábbit.

Szerződéskötést követően közösen megkezdődött az átállás menetrendjének kidolgozása. Először a 2019. november 9-i időpont kiválasztása, amelyhez igazítani lehetett a hardver eszközök beszerzését, a migrációhoz az adatok átadását, illetve az oktatás idejének kiválasztását.

A sok és szerteágazó feladat közül a legmeghatározóbb a közel 400 szakdolgozó betanítása volt. Munkahelyektől és munkaköröktől függően egy, kettő, de volt, aki három alkalommal is helyben sajátíthatta el a rendszer kezelését, szervezett oktatás keretében. Az oktatás közel két hónapot vett igénybe és hasznosságát mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az átállás nagyobb zökkenő nélkül megtörtént. Szintén az Enterprise szakembereit dicséri a migrált adatok pontossága. Jól lett tervezve a szerverek bővítése, átkonfigurálása, és a külső háttértár is teszi a dolgát, jelentős fennakadás nem volt.

Jelenleg a rendszer finomhangolása folyik, főként a sablonok újra tervezésével egységesebb dokumentum kép kialakításához. Bővítjük a rendszer által támogatott kapacitás alapú előjegyzések körét, kivezetve a korábbi papír alapú foglalásokat. Kihasználva a rendszer rugalmasságát, a dokumentumok közé beillesztettük a szociális munkás gondozási lapját, ezzel ezt is a betegnyilvántartás részévé tettük. Elkezdtük, -mert korábban nem volt- a gondozói kartonok felvitelét.

Tervezzük az ágyszerinti nyilvántartás bevezetését, az ápolási modul elindítását, valamint a laborkérések kvótázását. A rehabilitációs osztályunkon pedig indítjuk a REPCS kódolását.

Összeségében a medikai-radiológiai rendszer cseréje rendben megtörtént, köszönhetően a bevezetés hetében nyújtott helyszíni támogatásnak, a jól megtervezett eszközfejlesztéseknek, a korrekt migrálásnak és az oktatásnak. Azóta több havi teljesítmény jelentés gond nélkül elkészült.

Köszönjük mindezt az Enterprise szakembereinek és reméljük partneri kapcsolatunk hosszútávú marad.

 

Sajtókapcsolat
Kommunikációs partnerünk a Corpus Communications Kft.
Corpus Communications
1037 Budapest, Szépvölgyi út 141.
Tel: +36 1 321 1516    Mail: julia.szenasi@corpuscom.hu    Web: corpuscom.hu

Hírek

Letöltés

Kérjük, töltse ki az űrlapot a szakmai anyag letöltéséhez.

* kötelező mezők