eHEALTH üzletág

Minőségi és magas színvonalú betegellátás a tapolcai Deák Jenő Kórházban

ehealth

Minőségi és magas színvonalú betegellátás a tapolcai Deák Jenő Kórházban

A tapolcai Deák Jenő Kórház ünnepélyes átadására 1914-ben került sor, azonban az I. világháború kirobbanása közbeszólt – hivatalosan 1918 óta áll az egészségügyi ellátásra szorulók rendelkezésére. A kórház missziója máig az, hogy biztonságos és emberbarát környezetben, korszerű, magas színvonalú betegellátást nyújtson pácienseinek; és megbecsülést jelentő munkahelyet dolgozóinak.

 

Az intézmény legfőbb céljának tekinti a tevékenységi körébe tartozó feladatok hazai és nemzetközi minőségi követelményeket egyaránt kielégítő színvonalú ellátását – a kórház vezetése ezért döntött az Enterprise Multi Medikai Alkalmazás bevezetése mellett. A döntés hátteréről, az átállás folyamatáról Dr. Lang Zsuzsanna főigazgatót kérdeztük.

 

Milyen fejlesztések valósultak meg az utóbbi időben az intézményben?
A KDOP pályázat keretében egy új, 51 ágyas tüdőrehabilitációs osztály elhelyezésére alkalmas épületet adtunk át ez év júniusában, jelenleg az építési munkák utolsó szakasza zajlik. Várhatóan egy hónap múlva egy teljesen új központi sterilizálót, valamint egy 10 ágyas, egynapos sebészeti ellátást is biztosító épületet bocsátunk a betegek rendelkezésére, melyben megújult ápolási osztály, laboratórium,fizioterápiás részleg, vizes kezelésekre alkalmas termálvizes medence, illetve központi betegfogadó rész várja majd az egészségügyi ellátásra érkezőket.
A TÁMOP pályázat keretében pedig 15 fő szakdolgozó –akik között vannak légzőszervi szakápolók, diabetológiai, pszichiátriai, illetve szemészeti szakasszisztensek – szerzett újabb szakképesítést, valamint 5 fő geriátriai képesítést kapott.

 

Miért döntöttek úgy, hogy le szeretnék cserélni az informatikai rendszert?
A TIOP pályázat keretében a röntgenberendezések újítása is megtörtént, és a régi felvételiző és átvilágító gépeket új és korszerű digitális gépekre c seréltük. E zekhez, valamint a PACS-rendszer működtetéséhez az informatikai rendszer cseréjére volt szükség. Az EMMA 2015 júliusától segíti a kórház munkatársainak munkáját.

 

Hogyan kerestek új partnert?
Az új rendszer kiválasztásánál fontosnak tartottuk, hogy tudja mindazokat az elvárásokat, melyeket korábban megfogalmaztunk, fejleszthető és megbízható legyen, valamint fontos szempont volt az is, hogy az új rendszer kezelési logikája hasonló legyen, azaz jelentősen ne térjen el az előző, eddig használt informatikai programtól. Ezek alapján informatikus- mérnökünk javaslatára több céget is meghívtunk, majd az intézményünkben tartott bemutató után, a kórház vezetőségének a döntése alapján választottuk ki a szakmai igényeinknek leginkább megfelelő partnert.


Mi győzte meg Önöket abban, hogy az EMMA-t válasszák?
A válasz nagyon egyszerű. A bemutatón a feltett kérdésekre az Enterprise Group, azaz az EMMA adta a legjobb válaszokat, valamint az is mellette szólt, hogy a program kezelési logikája hasonlított a korábbi informatikai rendszerünkére.


Hogyan történt a rendszer bevezetése?
Az Enterprise Group oktatógárdája az intézményben kialakított oktatóteremben előzőleg beosztott csoportokban ismertette a rendszer működését azokkal, akik közvetlenül foglalkoznak, illetve dolgoznak vele – így tehát az orvosok, a szakasszisztensek, a nővérek, az orvosírnokok és az adminisztrátorok vettek részt a képzéseken – mindenki legalább két alkalommal. A menedzsment is megismerkedett a rendszer egyes elemeivel, hiszen számukra is szolgáltat hasznos információkat az alkalmazás. Az oktatók rendkívül lelkesek és segítőkészek voltak, türelmesen fogadták kérdéseinket és felvetéseinket is. Így az átállás a régi rendszerről az újra viszonylag zökkenőmentesen megtörtént.

 

Hogyan fogadták a kollégák az új rendszert?
Elmondhatom, hogy még bennem is volt némi félsz, de ez csak az újtól való félelem volt. Így voltak ezzel a kórház dolgozói is, ugyanakkor várakozással fogadták a rendszert.
A munkatársak között voltak olyanok, akik a vártnál rugalmasabban álltak hozzá az átálláshoz, és azóta sincs jelentősebb gondjuk a rendszer használatával, de voltak olyanok is – szerencsére ők voltak kevesebben –, akiknek fenntartásaik voltak az alkalmazással és annak használatával kapcsolatban. Az igaz, hogy ők a korábbi informatikai rendszerünket sem használták közvetlenül.

 

Hogyan jellemezné az Enterprise Group szolgáltatásait, mennyire elégedett a vállalat munkatársaival?
Az Enterprise Group vezetői és mindazok a munkatársak, akik a program bemutatásán, majd ezt követően az oktatásban részt vettek, segítőkészek, barátságosak voltak, kiváló kapcsolat alakult ki a kórház és az oktatócsapat között.
Az éles üzemmódra való átállás után az egyes szakterületek folyamatosan írták és jegyzetelték a rendszer használatával kapcsolatban felmerülő kérdéseiket, melyekre az Enterprise Group szakemberei részben írásban adtak választ, részben pedig havi egy alkalommal a kórházunkban
tartott személyes konzultáció keretében oldották meg ezeket. Ehhez az intézményünk összes részlegét végiglátogatták, és a feltett kérdések és igények felmérése után változtatták, alakították a rendszert. A szakértői tudás, a segítőkészség, illetve az EMMA eddigi tapasztalatai alapján mindenképpen hosszú távon számolunk az Enterprise Group szolgáltatásaival.

 

Vannak terveik a jövőre nézve újabb fejlesztéseket illetően?
Igen, folyamatosan nézzük és fi gyeljük a lehetőségeket, és amennyiben erre lehetőségünk lesz, úgy próbáljuk ezeket kihasználni. Azonban az anyagi erőforráson kívül ehhez is – mint azt hiszem, mindenhez – némi szerencsére is szükségünk lesz.

Letöltés

Kérjük, töltse ki az űrlapot a szakmai anyag letöltéséhez.

* kötelező mezők