EMMA 5.0
Technológia a gyógyítás szolgálatában
Az Enterprise Multi Medikai Alkalmazást (EMMA), amelyet kifejezetten a magyar egészségügyi rendszer sajátosságait figyelembe véve az Enterprise Group több évtizedes ágazati tapasztalattal rendelkező szakemberei fejlesztenek már 5. generációs. Meggyőződésünk, hogy az EMMA rendszer XXI. századi technológiai alapokra épített klinikusi folyamat- és döntéstámogatási szolgáltatásaival, valamint komplex alrendszereivel új távlatokat nyit az egészségügyi informatikában.
Integrált medikai rendszerünk az egészségügy minden szervezeti és ellátó szintjéhez tartozó intézmény, praxis számára teljes körű szolgáltatást nyújt. Az EMMA a gyógyító tevékenység teljes vertikumát lefedi, és megoldást jelent az ellátáshoz kötött adatok dinamikus, rugalmas és egységes tárolására – akár felhőalapú informatikai rendszerekben is.
Az EMMA fejlesztési folyamatában különös figyelmet fordítottunk az egyszerű kezelhetőségre, a finanszírozási és betegellátási folyamatok összehangolására, az adminisztrációs terhek csökkentésére, az integrálhatóságra, az intézményi és fenntartói partnerségre.
Az EMMA egy korszerű fejlesztői eszközökkel létrehozott, jövőálló, megbízható, robosztus, és nagy hibatűrésű medikai adminisztrációs alkalmazás-rendszer, mely maximálisan alkalmas Magyarország legnagyobb egészségügyi intézményeinek (egyetemi-, megyei- és városi kórházainak) rendkívül nagy rendelkezésre állással történő, folyamatos kiszolgálására.
Az EMMA rugalmasan paraméterezhető, a piacon egyedülálló háromrétegű technológiájának köszönhetően könnyen karbantartható és üzemeltethető, általa gyorsabbá, testre szabottabbá, kényelmesebbé és költséghatékonyabbá válik a gyógyító tevékenység IT alapú folyamat- és adatkezelése.
Intelligens egészségügyi rendszer határok nélkül
Az Enterprise Group elkötelezett az egészségügyi folyamatok infokommunikációs eszközökkel történő támogatásában, az intézményközi együttműködés megvalósításában, az ágazati adminisztráció minőségbiztosításában, a hatékony döntéstámogatásban.
A cél érdekében:
- Magas szintű infokommunikációs technológiai (IKT) kompetenciával és holisztikus szemlélettel aktívan részt vállalunk az e-egészségügy feladataiban
- Az EMMA alkalmazás-rendszert az e-egészségügy eszközeit magába foglaló alkalmazásként alakítottuk ki.
- Alkalmazott technológiánkkal az időbeli-térbeli alkalmazási kötöttségek minimalizálására törekszünk, erős adatvédelem mellett
- Hidat képzünk a fenntartók, az egészségügyi ellátók, a lakóközösségek és a páciensek között: információ és adatcserét, szolgáltatásszervezést biztosítunk
- Ellátásszervezéssel biztosítjuk a betegutak optimalizálását, a betegbiztonság javítását.
- Szolgáltatásainkkal értéket teremtünk az egészségügy szereplői és a lakosság felé.
- Az IKT eszközeivel támogatjuk a prevenciót, az egészségmegőrzést, a telemedicinát és teleradiológiát.
- A mobiltechnológiákra épülő információkezelés a rendszerünk magja.
- Hatékony és biztonságos megoldásokat szállítunk Partnereinknek.
Megvalósítottuk az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) projekt keretében az EMMA – EESZT kommunikációt a jogszabályi előírásoknak megfelelően, és 2017. november 1-től a rendszerek közötti kommunikáció egészségügyi intézményi partnereinknél üzemszerűen működik. (EMMA EESZT igazolás száma: EESZT F 2017/0040)
EMMA a magyar eHealth nagykövete
Az EMMA, komplex medikai alkalmazások új távlatokat nyit Magyarországon a telemedicina területén a gyógyítás IT oldali támogatásában, az egészség menedzsmentben:
- Az orvos és páciens földrajzi kötöttsége nélkül megteremti a lehetőséget a távdiagnosztikának, a távfelügyeletnek és a teleradiológiának.
- Az EMMA technológiája és megoldásai esélyt jelentenek a távdiagnosztikus eljárások meghonosítására, a páciensek életminőségének, biztonságérzetének javítására.
A telemedicina megoldásaival támogatott prevenció, a távfelügyelet, a rizikófaktorok mielőbbi felismerése, a terápia és a rehabilitáció követése hatékony, új szintje lesz a gyógyításnak.
Folyamatos együttműködés alakul ki egymástól távol dolgozó szakemberek között, biztosítva a megfelelő adatvédelemre és jogosultságra épülő információmegosztást.
A távkonzultációs szolgáltatások a páciensekről nyilvántartott (általuk feltöltött vagy diagnosztikus eszközökből kinyert) és kiértékelt adatokat használnak fel. A korszerű eszközök képesek a mért vitális értékek elemzésére, előző értékekkel történő összehasonlítására is, ezzel jelentősen csökkentik a téves riasztásokat, a hibás következtetéseket.
A rögzített és továbbított adatok azonnal eljutnak az esetet felügyelő szakemberekhez, illetve beépülnek a páciens elektronikus kórtörténetébe is. A páciens e-Kórtörténete jogosultsági rendszerre építve, időintervallumhoz kötve tárolja és jeleníti meg az így regisztrált adatokat.
A távkonzultáció használata és a megfelelő infrastruktúra biztosítja a betegutak követését és optimalizálását akár földrajzilag egymástól távol levő és fenntartói oldalról elkülönült ellátóhelyek között.
A távdiagnosztikus megoldásokat is alkalmazó egészségügyi ellátórendszer alacsonyabb ráfordítás mellett egy korszerű, magasabb ellátási színvonalú intézményi működést eredményez.
A telemedicina és a távkonzultáció rendszere az egészségügyi továbbképzést is kiegészítheti, és a pácienseknek is nyújthat speciális és állapotuknak megfelelő hasznos információkat.
Előnyök
Mit nyújt az egészségügyi intézmény menedzsmentjének?
- Elsőrangú információáramlás
- Gyors vezetői riportok és adatlekérés
- Döntéselőkészítés támogatás aktuális és valós adatok alapján
- Teljesen testre szabható adathozzáférés
- Intézményi igényekhez igazodó rendszer
Hogyan segíti a kontrolling munkáját?
- Könnyű tevékenység és ráfordítás tervezés
- Támogatott endofinanszírozási adatbevitel
- Költséghely kontroll
Miért szeretik az egészségügyi dolgozók?
- Felhasználóbarát, egységes kezelőfelület a teljes medikai ügyvitelben
- A napi gyakorlathoz igazodó folyamat- és döntéstámogatás
- Könnyen kinyerhető adatok, listák, statisztikák
- Szerepkörökhöz illeszkedő funkciók
Jövőbe mutató technológiai előnyök:
- Háromrétegű technológia: megjelenítés + üzleti logika + adatbázis-kezelés
- Egy központi adatbázis mindenek felett
- Valós idejű, online adatrögzítés
- Testreszabható külső interfészek
- Mobil eszközök használata (iOS, Android)
Funkciók
Recepció
- Központi betegfelvétel és betegirányítás
- Előjegyzés
- Vizsgálatkérés és leletfogadás
Ápolás
- A Triage (SBO)
- Ápolási tevékenység adatok
- Várólista
- Anyagrögzítés
- Gondozási adatok adminisztrációja
- Minősített vényíró
Műtét
- Műtéti tervezés
- Műtéti események adatrögzítése
- Műtéti navigátor
Adminisztráció
- Dokumentációk készítése
- A szülés, születés adatainak regisztrációja
- A keresőképtelenségi adatok kezelése
- Háziorvosi kapcsolat
- Besorolást támogató funkciók
- Számlázás
- Elektronikus Páciens Rekord (EPR)
- EESZT
- Teljesítményadatok
- Vezetői információk - komplex, összetett riporting rendszer
Egyedi megoldások
- Orvos-szakmai tudásbázisra épülő klinikusi folyamatmenedzsment
- A gyógyító tevékenységek teljesítményjelentése
- Teljes körű járóbeteg és fekvőbeteg szakellátás, fogászati és műtéti adatkezelés
- Elektív ellátások kapacitáskihasználtságra épülő tervezés, kvóta kezelés, előjegyzés
- Központosított és decentralizált betegfelvétel
- Osztályos ágyfoglaltság tervezése és ellenőrzés
- Betegút kezelés
- Az ápolási folyamatok nyomon követése
- Szakmai és teljesítményjelentési adatkör kezelés, jelentés készítés
- Testreszabható elektronikus páciensregiszter (EPR)
- Tudásbázis a gyors állapotfelméréshez, a differenciáldiagnózis felállításához, a lehetséges gyógyító eljárások kiválasztásához, az eredmények folyamatos kiértékeléséhez
- Egyedülálló orvosi kalkulátor funkció a nemzetközi szakmai gyakorlatban elismert score-rendszerrel
- Támogatott páciens állapotfelmérés és prognózis felállítás
- Dinamikus űrlapszerkesztő funkció
- A TEK (területi ellátási kötelezettség) rendszerszintű kezelése
- Az EMMA megfelelően ötvözi az integrált medikai rendszer nyújtotta adatbeviteli, statikus és dinamikus lekérdezési lehetőségeket és a megszokott irodai célszoftverek adatfeldolgozási lehetőségeit.
Az EMMA integrált rendszer felépítése, funkcionalitása
Az EMMA a hazai egészségügy szokásrendjére, elvárásaira épülő, Magyarországon fejlesztett integrált ágazati szoftver, melyben magas színvonalú szakmai igényességgel egészíti ki egymást a klinikusi tudásbázisra épülő folyamatmenedzsment és az elvégzett gyógyító tevékenységek teljesítményének jelentése.Az alrendszerek szerves egységet alkotnak egymással és a speciális szakterületi ügyvitel funkciócsoportjaival.
Az Enterprise Multi Medikai Alkalmazás felépítése
A páciensek azonosítását biztosító törzsadatokat, az ambuláns, diagnosztikai, gondozói és a fekvőbeteg szakellátási esetek összes klinikusi és teljesítményadatát egyszer, az adat keletkezési helyén kell regisztrálni.
Minden igényt kielégítő, paraméterezhető jogosultság szabályozza az adatbevitelt, a visszakeresést, az elmentett adatok szerkeszthetőségét és az adat további felhasználását is. Jól követhető a páciens intézményi útja is.
Kezeli a diagnózist, a beavatkozás adatait, az onkológiai adatokat, a műtéti események operatőri és aneszteziológiai adatait is.
Az alkalmazás tudásbázisa hozzájárul a gyorsabb helyzet- és állapotfelméréshez, a lehetséges gyógyító eljárások kiválasztásához, az eredmények kiértékeléséhez.
Az elektronikus dokumentáció alkalmazásával lehetővé válik az ambulánslap, a kórlap vezetése, az ápolás tervezése, regisztrálása, a dekurzus vezetése, a teljes adminisztráció elvégzése. A dokumentumkezelés a szakellátással kapcsolatos adatok jogosultsághoz kötött, verziózott nyilvántartását biztosítja.
Az EMMA Elektronikus Páciensregisztere (EPR) ellátási eseményekhez kötött orvosi és teljesítményinformációkat tartalmaz, dokumentációval együtt, időrendben, a páciens személyi adataival kiegészítve.
Az EMMA része az Orvosi kalkulátor funkció is, amely a nemzetközi szakmai gyakorlatban elismert scorerendszerek és kalkulátorok használatát biztosítja.
A funkció támogatja a páciens pillanatnyi állapotának felmérését, a prognózis felállítását. A kalkulátorok aktuális értékei elmenthetőek, visszakereshetőek.
Az alkalmazás eseményfüggetlen módon kezeli a pácienshez regisztrált vércsoport-, allergia-, rizikófaktor-, hatóanyag- és gyógyszer-érzékenységi adatokat, a családi anamnézist és az egyéb, hosszú ideig fennálló egészségi állapottal kapcsolatos speciális adatokat.
Kiemelkedő integrációs képességek
Az EMMA szabványos kommunikációs interfészekkel rendelkezik, melyek az egészségügyben is használatosak. Kidolgozott integrációs technológiával rendelkezünk, melynek központja egy szabványos, önálló fejlesztésű szerveralkalmazás, az EMMA Kommunikációs és Integrációs Szerver.
Az EMMA ezzel a technológiával kapcsolódik az intézményen belül és kívül működő különböző szakmai rendszerekhez.
Külső rendszerekkel a kommunikáció a kialakított koncepció alapján minden igényelt esetben megvalósítható. Az integráció nemzetközi szabványok használatával és/vagy speciális igények szerint determinált interfész kialakításával kerül megvalósításra.
Külső ügyviteli rendszerekkel történő integrációk
Az integrációk paraméterezése az EMMA adminisztrációs felületén történik, az intézményi igényekkel összhangban.
A paraméterezés első lépése az integráció definiálása, második lépése az integrációra vonatkozó speciális paraméterek beállítása.
Az integrációk és integrációs partnerek száma folyamatosan bővül. Az intézmények elvárása az egyre korszerűbb, integrált megoldások szállítása.