hírek

hírek

hírek

Új szolgáltatások és OEP minősítés mutatja, jó úton jár az EMMA

2012-08-17


Az Enterprise Multi Medikai (EMMA) alkalmazás vényíró modulja már hivatalosan is a gyógyszer- és gyógyászati segédeszközök biztonságos és gazdaságos felírását támogatja: a legfrissebb jogszabályi előírásoknak megfelelve OEP minősítést kapott. Eközben két új eleme készült el az integrált medikai rendszernek. Startra kész az EMMA Gondozói funkciócsoportja, amely biztosítja a szakterületenként speciális és sajátságos gondozási tevékenység teljes regisztrációját, az e-Gondozói karton adatnyilvántartást. Szintén elkészült az EMMA Számlázó rendszere, amely a cégek és magánszemélyek által finanszírozott betegellátás teljes medikai és számlázó adminisztrációját kezeli.

OEP Minősítést kapott az EMMA vényíró modulja

Az Enterprise Multi Medikai (EMMA) alkalmazás vényíró modulja megfelel a legfrissebb jogszabályi előírásoknak, ezért megkapta az OEP minősítést. Az rendszer modulja így már hivatalosan is támogatja a gyógyszer- és gyógyászati segédeszközök biztonságos és gazdaságos felírását. Az OEP a hivatalos minősítési eljárás során azt a szoftvert nyilvánítja megfelelőnek, amely a rendelet által előírt követelményeknek eleget tesz, és a jogszabályi megfelelőségen túl informatikai megoldásokkal támogatja a klinikusi vényírás folyamatát.

Startra kész az EMMA Gondozói funkciócsoportja

A "Curator" funkciócsoport biztosítja a szakterületenként speciális és sajátságos gondozási tevékenység teljes regisztrációját, az e-Gondozói karton adatnyilvántartást. A rendszer szakterületekre szabva kezeli a gondozói karton nyitását és zárását. a felfedezés és az aktuális státusz adatait, a diagnosztikus és szűrővizsgálatokat, eredményeiket, a rizikócsoportokat és a rezisztenciákat, a kábítószer fogyasztás adatait, a gondozói kórképek tekintetében releváns kontaktokat és adataikat, valamint a suicid kísérletek adatait.

Az EMMA használatával többek közt olyan gondozói jelentések, statisztikák készíthetőek, és küldhetőek el a jogszabályban megjelölt szakmai ellenőrző grémiumoknak, mint a tüdőbeteg-gondozók jelentése, a bőr- és nemibeteg gondozóban kezelt esetekről készített kimutatás, a pszichiátriai gondozók jelentése, valamint jelentések az addiktológiai betegek gondozásáról és a kábítószer fogyasztókról és kezelésükről.


Az EMMA gazdag funkcionalitására épül a Gondozó típusú munkahelyek napi ügyvitele is (páciens törzsadatok kezelése, ellátási adatok, vizsgálatkérés, diagnosztikus leletek megtekintése, diagnózis- és beavatkozás rögzítése stb.), a gondozási eseményből pedig jogosultság szerint elérhetőek előző intézményi (osztályos, ambuláns) események adatai, a dokumentáció. A Gondozói ellátás keretében elvégzett tevékenységek (homogén gondozási gyűjtőkódok, illetve a gondozói ellátásban is használható ambuláns beavatkozások kódjai) jelentése és elszámolása az érvényes jogszabály alapján a járóbeteg-szakellátás teljesítményével azonosan, ugyanazon elszámolási rendszer keretében történik, a járóbeteg-szakellátásban alkalmazott eljárás szerint. A speciális ellátási terület igényei szerint a rendszer lehetővé teszi a titkostítást a munkahelyek (gondozók), vagy a kiválasztott páciens adatok, az ellátási események, vagy az ellátási adatok és dokumentumok esetén is.

Elkészült az EMMA Számlázó rendszere

Az EMMA Számlázó rendszer megoldást jelent a fizetős egészségügyi szolgáltatás regisztrációjára, mivel kezeli a cégek és magánszemélyek által finanszírozott betegellátás teljes medikai és számlázási adminisztrációját. Az egészségügyi ellátással egy időben biztosítja az elvégzett szolgáltatások számlatételként történő rögzítését, a számla összeállítását, véglegesítését és nyomtatását.

A számlázó rendszer megkönnyíti a klinikusi területen dolgozók munkáját és lehetővé teszi az adatok paraméterezett kezelését, illetve azok folyamatos aktualizálását tovább a beállítás frissítését. Az EMMA rendszerében a páciens ellátási eseménye és a számlafizető adatai összeköthetőek, ezért a napi pácienslistában egyértelműen, azonnal beazonosítható, hogy ki a számlafizető (a páciens, illetve egy megjelölt cég), a páciens intézményi életútjához kötve pedig a számlázott fizetős szolgáltatások is egyszerűen és pontosan nyomon követhetők.

Sajtókapcsolat
Kommunikációs partnerünk a Corpus Communications Kft.
Corpus Communications
1037 Budapest, Szépvölgyi út 141.
Tel: +36 1 321 1516    Mail: virag.csorbai@corpuscom.hu    Web: corpuscom.hu

Hírek

Letöltés

Kérjük, töltse ki az űrlapot a szakmai anyag letöltéséhez.

* kötelező mezők