Továbbra is Master 3 szintű minősítés az Enterprise Communications Kft. részére – Drazen-Ivan Andjelic interjú
2017-04-20
Drazen-Ivan Andjelic, a Unify közép- és kelet-európai partneri hálózatokért felelős alelnöke ellátogatott hozzánk januárban, hogy a 2017-es év terveiről, változásairól és az aktuális eseményekről beszélgessünk. Áttekintettük, milyen előnyökkel jár a frissen megújított Master 3 minősítésünk. Válaszolt kérdéseinkre és tájékoztatott bennünket a Unify rövid és hosszútávú terveiről.
Mi lesz a professzionális egységes kommunikációs módszer (UC) 2020-ban?
A Unify, az OpenStandards egyik vezető vállalata az Apple egyik partnerével (FrogDesign) kezdett el együtt dolgozni néhány évvel ezelőtt, hogy egy új Saas/PaaS szolgáltatást nyújtson, amelynek a neve Circuit. Ez a szolgáltatás a felhasználói élmény, a „virtuális” személyiség és a munkahelyi szabályok sokkal magasabb szintű integrációját nyújtja. Ennek a partneri és felhasználói tapasztalatnak és a tanultaknak köszönhetően a Unify egy olyan UCaaS portfóliót fejlesztett ki, ahol az ügyfeleink nemcsak az egységes kommunikációból, hanem a mobilitásból és a kollaborációs lehetőségekből is profitálhatnak. A Unify által nyújtott UCaaS szolgáltatás sokkal több, mint egy egyszerű felhőalapú rendszer, ami messzemenően képes lesz kiszolgálni az ügyfeleink igényeit 2020-ban is. Ha valaki a Unify szolgáltatásait kezdi el használni, azzal megvédi a jelenlegi befektetéseit is mind egy lokális, mind egy hibrid felhőalapú rendszerben. Fontos kiemelni, hogy az ügyfeleink mai befektetéseikkel a „Jövő Munkahelyének” nem csak mai – klasszikus, de a jövőben létrejövő új vertikális környezeteihez is rugalmasan csatlakozhatnak.
Atos & Unify: együtt több IT megoldást tudnak nyújtani?
Az Atos és a Unify együttműködése annyira erős és egyedi, ami párját ritkítja az IT és a kommunikációs szolgáltatások területén egyaránt. Erősen elkötelezettek vagyunk a vertikális ipari megoldások mellett, hogy tapasztalataink és szakértelmünk segítségével egyedi és személyre szabott szolgáltatást nyújtsunk ügyfeleink számára. Napjainkra az együttműködésből származó kiegészítő megoldások és szolgáltatások révén sokkal szélesebb portfólióval állunk partnereink és ügyfeleink rendelkezésére. A Unify megoldásai illeszkednek az Atos központi megoldásainak kontextusába, illetve kiegészítik azt a következő területeken: ügyfélélmény/üzleti folyamatok újratervezése / működési kiválóság/ bizalom, biztonság és megfelelőség. Mindezek a megoldásaink egységesítését és azok kiegészítő-kölcsönös együttműködését eredményezik.
Büszkék lehetünk az Európában és a világon megkötött üzletekre?
Ha azt nézzük, hogy az 1000 felhasználó feletti szegmensben mennyi új VoIP portot adtunk el, akkor körülbelül 35–60%-os piaci részesedésünk van. Ez a szám országonként változik, de Közép-Kelet-Európában minden esetben 35% fölött van. Ez egyértelműen arra utal, hogy a múltban jó stratégiát követtünk, és ahogy egyre több ügyfelet sikerül megnyernünk, úgy tűnik, hogy a stratégiánk működik napjainkban is. Vannak csak belső használatra elérhető, és a vállalaton kívül is publikált referencia-ügyfeleink. A legutóbbi közbiztonsági és állami megrendelők között szerepel például Milánó, München és Zürich városa, valamint számos egyetem, erőmű, pénzügyi intézmény és még sok más a helyi piacokon ismert szervezet és vállalat. Büszkék vagyunk rá, hogy ügyfeleink TDM-ről egyszerűen át tudnak térni az IP megoldásokra, illetve használhatják a hibrid felhőt anélkül, hogy elveszítenék múltbéli befektetéseiket. Szerintem ez egyedülálló. A közelmúltban bevezetett legfrissebb innovációnk az volt, hogy ügyfélkapcsolati rendszerünk a WebRTC protokolon keresztül sokkal gyorsabb kapcsolatot tesz lehetővé a CC megoldásunkat használó szervezetek és az ő ügyfeleik között (Zero Touch).
Hogyan fog kinézni a Magic Quadrant 2017-ben?
A Unify már több mint egy évtizede valódi innovátorként van elkönyvelve a vállalati kommunikáció terén, ami az OpenSpace UC platformmal kezdődött 2003-ban és folytatódott 2014-ben a Circuit-tal. A piaci elemzők a Unify-t és a Unify megoldásait a piaci versenytársak fölé helyezik. A Gartner Magic Quadrant az Aragon mellett egy másik olyan indikátor, ahol 2016-ban vezető pozícióban voltunk a Mobil Kollaborációs Techspektrum-ban, illetve a Current Analysis kompetitív rangsorában a tavalyi év során. A Gartner esetén az első (#1) helyen végeztünk az „Architecture, Gartner Critical Capabilities for Corp. Telephony” kategóriában 2015-ben.
Az Atos például vezető helyet foglal el a „Gartner Managed Workplace Services 2016/17 – Europe” tanulmányában. Nagyon érdekes volt látni a legutóbbi workshop során, hogy a Gartner igen nagyra értékelte, és a Slack-kel, a Glip-pel, a Facebook at Work-kel és a What’s up-pal egy szintre pozícionálta a saját SaaS megoldásunkat, a „Circuit”-et. A legfontosabb különbség itt is az volt, hogy mi nemcsak a saját ügyfeleinknek, hanem az Alcatel-Lucent, a Cisco, az Avaya vagy a Microsoft felhasználók számára is kínálunk megoldásokat. Ennek megfelelően az ügyfél megóvhatja a mi és más gyártók infrastruktúrájába a múltban végrehajtott befektetésének értékét, és kommunikációs szolgáltatásait akár már ma felköltöztetheti a felhőbe, hogy nagymértékű rugalmasságra tegyen szert, ráadásul mindezért csak felhasználónként és havonta kell fizetnie.
Továbbra is MASTER 3-as szint!
Komoly minősítési auditon való megfelelés és sikeres csapatmunka eredményeként az Enterprise Communications Magyarország Kft. MASTER 3 partneri szintje további 12 hónapra megerősítésre került.
Az elmúlt hónapokban Karl Tamás és Novothny László szervizmérnök kollégák sikeres Unify Certified vizsgákat tettek:
- Unify Certified Support Expert OpenScape Voice incl. UC
- Unify Certified Technical Sales Expert OpenScsape Enterprise
Minősítésünk megtartásával bővülő kompetenciák mellett továbbra is kedvező beszerzési árakat tudhatunk magunkénak, illetve a Unify közel 10 000 partnere közül, a kiemelt TOP 500-ba tartozva, lehetőségünk nyílik OpenScape Enterprise Express termékek értékesítésére.
Az ICT üzletág köszöni a közreműködő kollégáknak a kitartó munkát. Továbbá Papp Istvánnak (Country Channel Sales Manager Hungary and Bulgaria), aki kapcsolattartóként támogatásával nagyban hozzájárult a sikerünkhöz.
Olvassa el a legfrissebb ICT Hírmondó további cikkeit is!