Miért a kkv-k a kommunikációs technológia hajtóerei? – A Unify válaszol
2016-08-26
Ha eladóként tekintünk a potenciális ügyfélszegmensre a kommunikációs technológiában, csábító pusztán a nagyvállalati piac megoldásainak megteremtésére fókuszálni, hiszen ez hozza a nagyobb volumenű szerződéseket, a befolyásos referenciákat, és kiszámítható bevételi forrást nyújt. Hasonlítsunk azonban össze egy nagyobb vállalatot egy kisebb, növekvő vállalkozással – vajon hogyan viszonyulnak a különböző méretű cégek az innovatív technológiákhoz?
A nagyvállalati szervezetek értékesítési ciklusa gyakran hosszú és intenzív. Ez néha együtt jár azzal, hogy meg kell küzdeniük az előző technológiai befektetések lemaradásaival, akár hibáival is. Egy nagyvállalat általában nem olyan hely, ahol a legutóbbi technológiai fejlődéseket megtalálhatjuk. Természetesen vannak kivételek, de általában véve bármilyen technológiai újítás nagy változással jár, azt pedig – nagyvállalatok esetén – hosszú menedzsment program és elfogadási terv előzi meg.
Hasonlítsunk össze egy nagyobb vállalatot egy kisebb, növekvő vállalkozással, ahol kevesebb, mint 500 alkalmazott van. A Unify legutóbbi „Way We Work” („Ahogy mi dolgozunk”) tanulmánya arra mutat rá, hogy a növekvő vállalkozások nagyobb része ún. „on-demand” (internet- vagy felhőalapú technológiai) eszközöket használ szakmai munkája során. Ezzel szemben a nagyobb, 500 alkalmazottnál többet foglalkoztató vállalatok esetében alig több mint a felénél használnak újabb eszközöket munkavégzés közben.
Ennélfogva nem lehet pusztán csak a nagyvállalatokra fókuszálni a kommunikációs technológiák területén, hiszen ha így teszünk, lemaradunk. A kkv-k számos módon, tesztelésben és használatban is a legjobb modern technológiát használják, így jó példaként szolgálhatnak a nagyvállalatok számára.
A kkv-k egyenként ugyan kisebb méretűek, de együttesen bizony lefedik a legnagyobb fogyasztói szegmenst. Diverzitásuk és nagyobb mértékű kockázatvállalásuk egyben azt jelenti, hogy ők a tökéletes tesztalapok az új technológia számára, és hogy erős kapcsolatuk van számos más szervezettel is – így a „szájról szájra” terjedő ajánlások elősegítik az egyes technológiák elterjedését.
Milyen típusú kommunikációs megoldás lehet tehát hasznos a kis- és középvállalatok számára?
Egy olyan felhőalapú kommunikációs applikáció, mely több eszközön/böngészőn is tud működni szimultán, és lehetővé teszi a produktív interakciót a felhasználók között.
Az eredeti cikket (angol nyelven) ide kattintva találja.