A felhasználói visszajelzések és igények mentén folyamatosan bővül az EMMA
2016-04-18
Az Enterprise Group az elmúlt évben öt intézményben vezette be az Enterprise Multi Medikai Alkalmazást sikerrel alkalmazkodva az különböző adottságokhoz. Az egészségügyi létesítmények mérete, betegforgalma, szakmai lefedettsége eltérő nagyságú – bizonyos helyeken alapvetően krónikus ellátásra specializálódtak, de az intézmények között megyei kórház is található.
Bár a betegellátás folyamata alapvetően azonos minden intézményben, az adminisztrálás gyakorlata és szokásrendje változó. Ebből adódóan az új medikai rendszer bevezetésekor számtalan egyedi felhasználói igény is felmerül. Az új igények befogadása és megvalósítása során minden esetben alapos mérlegelést igényel, hogy a már létező és a támogatott partnereknél üzemszerűen használt funkciókban kialakított folyamatok és logikai utak ne sérüljenek. Ennek figyelembe vétele mellett azonban fontos, hogy az új partnerek adminisztrációs munkafolyamatát az általuk megszokott módon, zökkenőmentesen támogassa az új rendszer. Abban az esetben, ha az intézményben működik központi betegfelvétel, akkor a nagyszámú, de meghatározott, szűk adatkör legrövidebb idő alatt történő rögzítését kell támogatnia a multimedikai alkalmazásnak. Ilyen esetekben a betegfelvétel az egyik legszűkebb keresztmetszet, ahol már preventív módon kezelhető az adminisztrációs problémák egy jelentős része. Ha nincs központi betegfelvétel, akkor az ellátási folyamat első lépését a páciens felvétele jelenti az adott osztályon, rendelésen. Ennek megfelelően a betegfelvétel funkciónak úgy kell beépülnie a betegellátás adminisztrációs folyamatába, hogy már az első lépésekkel is támogassa az ellátás szakmai oldalát. A terápiás osztályok számára például különösen fontos, hogy az automatizmusok maximálisan segítsék a rendszeres kezelések során végighaladó páciensek ellátását. Minden szakterületnek megvannak a sajátosságai, rutinjai, melyek akár azonos területen, azonos intézményen belül is különbözhetnek.
A rendszer bevezetései során szerzett tapasztalatoknak köszönhetően bevált gyakorlattá vált, hogy a felhasználói észrevételeket, megjegyzéseket, igényeket az EMMA konzulensei folyamatosan összegyűjtik, egyeztetik a fejlesztőkkel, és így találják meg a megoldást arra, hogy az egyedi kérések a lehető legkönnyebben illeszthetők legyenek az EMMA logikájába. Az Enterprise Group tapasztalatai alapján az egyik legérdekesebb terület ebből a szempontból az előjegyzések kezelése. Az alapfunkcionalitás tekintetében nincs jelentős különbség az intézmények között; a páciensnek adott osztályra vagy orvoshoz adnak időpontot. Az előjegyzési folyamat azonban igen széles körben változó. Alapvető eltérést jelent például az, hogy ki kezeli az előjegyzést. Teljesen más megközelítést igényel, ha csak az előjegyzést vezető munkahely személyzete, vagy a recepció, esetleg az intézmény osztályai és rendelői is hozzáférhetnek a szabad időpontokhoz. Az EMMA fejlesztői az utóbbi időben számtalan új paramétert és jogosultságot hoztak létre, melyek segítségével megoldást adtak az egyes intézmények sajátosságaira és egyedi igényeire. Lehetővé vált többek között, hogy az előjegyzést saját kompetenciájában kezelő munkahely gyorsan, egyszerűen és felesleges korlátozások nélkül jegyezhesse elő pácienseit. Ezzel párhuzamosan olyan kvóta és betekintési szabályok használata is lehetségessé vált, melyekkel a hozzáférés részletekbe menően hangolható, alakítható.
Pontosan szabályozható ma már többek között az is, hogy egy osztály vagy felhasználó mely osztályról, hány pácienst, mely orvos idősávjára rögzíthet. Megköthető, hogy milyen vizsgálat vagy szolgáltatásó elvégzését kérheti az adott időszakban, és korlátozható az is, hogy mely páciensek adatait láthatja az előjegy zésben. A jogok és paraméterek megfelelő metszetének kialakítása rendkívül összetett feladat, de az új funkcionalitás nagyban leegyszerűsítette a testreszabást.
Az EMMA az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően egy széleskörűen paraméterezhető rendszerré vált, amely a használata során jelentkező igények és visszajelzések mentén a továbbiakban is folyamatosan bővül.