hírek

hírek

hírek

Újabb nagy egészségügyi intézmény, a Kanizsai Dorottya Kórház is az EMMA rendszerét választotta

2018-05-17


A nagykanizsai Kanizsai Dorottya Kórházat 1769-ben alapították, osztályokra tagolt működése pedig 1913-ban kezdődött el. A megyei jogú város kórháza 490 ággyal rendelkezik, melyből 348 aktív, ezen felül 142-t krónikus, 19-et pedig fekvőbetegek számára tartanak fenn. A kistérség 110 ezer lakosának ellátása az alapszakmák mellett számos kisebb és nagyobb osztályon történik, a kórház rendelkezik többek közt fül-orr-gégészettel, szemészettel, urológiával, s a belgyógyászaton belül is számos szubdiszciplína megtalálható, mint a kardiológia, az endokrinológia, és a gasztroenterológia. Az intézmény büszke saját pszichiátriájára és a mozgásszervi rehabilitációs programjára. Mindemellett kiemelkedő munkát végez a sebészeti osztály is, és ide tartozik egy nagy ellátási területtel bíró stroke centrum, és gyermekgyógyászati osztály.

Az Enterprise Multi Medikai Alkalmazása 2017 decemberében került bevezetésre a nagykanizsai intézményben. A rendszer bevezetéséről, használatáról és az első tapasztalatokról kérdeztük Dr. Brünner Szilveszter főigazgatót, aki 2012 óta látja el a vezetői feladatokat.

 

kép forrása: zaol.hu

 

Milyen HIS rendszer működött korábban a Kanizsai Dorottya Kórházban?

 

Évekig egy másik szállító információs rendszerét használta az intézmény. Ez egy több évtizeddel ezelőtt fejlesztett karakteres, DOS alapú, ám rendkívül felhasználóbarát rendszer volt, mely egyszerűen és gyorsan működött. Párhuzamosan e mellett volt egy továbbfejlesztett változat is, mely nehezebben átlátható és kezelhető volt, így a munkatársak nem szívesen használták.

A kórházi információs rendszernek két fő csoport igényeit kell kielégítenie: egyrészt az orvos szakmát, akiknek az a fontos, hogy a napi munkájukat milyen módon tudja segíti a rendszer: mennyire felhasználóbarát, mennyire áttekinthető, mennyire hozzáférhetők a korábbi dokumentumok, milyen gyorsan dolgozik a szoftver.

A másik alapvető kérdés, hogy egy információs rendszer mennyire tudja kiszolgálni a vezetést, mennyire tudja napi szinten segíteni a vezető munkáját is.

 

Hogyan kerültek először kapcsolatba az Entersprise Group eHealth üzletágával?

 

2017-ben az ország egészségügyi intézményeinek csatlakoznia kellett az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térhez (EESZT).  A korábbi informatikai rendszer-beszállítónk ebben a kényszerhelyzetben olyan anyagi feltételt szabott, mely a kórház gazdálkodása számára már-már veszélyes volt. Ebben a közegben kerestünk olyan új beszállítót, aki már több intézményben jelen van, jelentős referenciával bír. Tanácskoztunk több kórházvezetővel és tájékozódtunk a piacon fellelhető HIS rendszerekről. Ekkor ismertük meg az Enterprise Groupot és az Enterprise Multi Medikai Alkalmazást, az EMMA-ban rejlő lehetőségeket.

 

Milyen szempontokat tartottak szem előtt a váltás tervezési és kivitelezési folyamataiban?

 

A váltás során elsőként szembe kellett néznünk azzal, hogy egy viszonylag felhasználóbarát, egyszerű, ugyanakkor tovább már nem fejleszthető rendszerről kell áttérnünk egy új és idegen információs rendszerre.

A vezetőtámogatással kapcsolatos fejlesztéseket elvégzése a kórházvezetés számára döntő fontossággal bírtak, ez volt az elsődleges prioritás. Ma már ott tartunk, hogy az EMMA fejlesztésein keresztül rendelhetnek az osztályok a központi laboratóriumból laborvizsgálatot, úgy, hogy a megrendelő a vizsgálatkérés során már látja, hogy milyen mértékben csökken a saját rendelkezésére álló laborkontingense egy adott beteg, adott vizsgálatának megkérése esetén.

 

Hogyan értékelné az Enterprise Group szolgáltatását, mennyire tudták támogatni az átállás folyamatát?

Én azt gondolom, hogy egy szolgáltatás akkor jó, ha vásárlóbarát hozzáállással társul. Az elmúlt 10 évben egy olyan partneri kapcsolatban álltunk a korábbi szolgáltatóval, melyben a fejlesztések rendkívül költségesek voltak és nehezen tudtunk bármiféle változást elérni.

Az Enterprise Group-tól elvártam, hogy egy felhasználóbarát terméket szállítson, mely a kórház vezetésének igényeit is kielégíti, egy olyan rugalmas együttműködést valósítson meg a kórház vezetésével, amely lehetővé teszi azt, hogy elégedetten tudjuk a kapcsolatunkat formálni.

Ez egy jó tapasztalatokkal bíró időszak volt, az EMMA szállítója szem előtt tartotta az igényeinket és határidőre elvégzi a fejlesztéseket is.

Az új kórházi információs rendszer bevezetése komoly dilemmát jelentett a kórház vezetésének, az egész folyamatban a döntés meghozatala volt a legnehezebb. Ezt követően azonban rendkívül rugalmasan mentek a dolgok. Az Enterprise munkatársai sokat tettek azért, hogy a felhasználók biztos tudással kezdjék el a rendszer használatát: 5 héten keresztül, minden kollégát két alkalommal oktattak.

 

 A kórház dolgozói hogyan viszonyultak a változáshoz?

A kórház vezetése abszolút elkötelezett volt ebben a kérdésben és rendkívül jól tudtuk irányítani munkatársainkat, mindenki részt vett a kötelező képzésben, saját ügyének tekintette azt.

Az Enterprise rendkívül rugalmasan kezelte ezt a tanulási időszakot, tanácsokat adtak, lehetővé tették azt, hogy fejlesszük a rendelkezésre álló hardver állományt és kialakították azokat a háttértároló és információs szükségleteket, amelyek az EMMA gördülékeny működéséhez szükségesek. kórházunkban.

Az indulás nagyon nehéz volt. December 9-én délután leálltunk és ezt követően másnap délután indult az új rendszer. Egy napig nem volt kórházi rendszerünk, de ezt a munkatársaink az Enterprise segítségével kiemelkedően kezelték, a cég az itteni munkafolyamatokat beültette korábbi tapasztalataiba, és gyakorlatilag nem volt betegellátási probléma.

 

Mit tart az EMMA legnagyobb sikerének?

Az EMMA azon túl, hogy a betegadminisztrációt és a dokumentációt kezeli, egy olyan intézményvezetői támogatást is biztosít számunkra, amit a korábbi információs rendszerünkkel kapcsolatban nem várhattunk el.

Bízom abban, hogy az EMMA-ra való átállással a Kanizsai Dorottya Kórház, a vezető- és kontrolling-támogató fejlesztési szemlélet miatt, rendkívül stabil gazdálkodást fog folytatni a jövőben.

 

kép forrása: zaol.hu

Sajtókapcsolat
Kommunikációs partnerünk a Corpus Communications Kft.
Corpus Communications
1025 Budapest, Csatárka út 82-84.
Tel: +36 1 321 1516    Mail: gabriella.novak@corpuscom.hu    Web: corpuscom.hu

Hírek