hírek

hírek

Új integrációkkal válik még hatékonyabbá az EMMA

2016-03-24


A folyamatos fejlesztés eredményeként az elkövetkező fél évben az Enterprise Multi Medikai Alkalmazás (EMMA) használata még hatékonyabb, gördülékenyebb lesz a felhasználók számára, és nagyobb támogatást nyújt majd az egészségügyi intézmények munkatársainak. Az új fejlesztések révén elérhetővé válik egy RFID technológiára épülő automatikus betegkövető rendszer, valamint az egészségügyi ellátás különböző területein nagy lehetőségeket nyújtó Cobas és Ascom informatikai és kommunikációs rendszereinek integrált felhasználása is.

 

 

RFID technológiai integráció az EMMA HIS rendszerbe

 

A RFID (Radio Frequency IDentification) automatikus azonosításhoz és adatközléshez használt technológia, melynek lényege az adatok tárolása és továbbítása RFID azonosító címkék – melyek rögzíthetőek vagy beépíthetőek az azonosítani kívánt tárgyba – és eszközök segítségével. Az EMMA fejlesztési projekt célja egy olyan rendszer kivitelezése, mellyel az osztályokat elhagyni kívánó páciensekről a kórházi személyzet tájékoztatást kaphat. A betegek észlelése automatikusan, a betegek közreműködése nélkül, RFID technológiával történik.

 

A projekt keretében az RFID technológiára épülő automatikus betegkövető rendszerhez kapcsolódóan a kórház megfelelő kapuiba RFID azonosítók kezelésére alkalmas olvasási pontokat és nyolc nővérpultnál RFID olvasókat helyeznek el a szükséges érzékelőkkel és visszajelző kiegészítőkkel. A betegek azonosításához szükséges karszalagok e pontokkal kommunikálnak majd. A projekt részét képezi az eszközök kezelésére alkalmas szoftver fejlesztése, valamint egy monitoring/riasztó alkalmazás, melynek segítségével a kórház területén könnyen követhetővé válnak a páciensek.

 

A betegek észlelése automatikusan, a betegek közreműködése nélkül, RFID technológiával történik.

 

A rendszer főbb funkciói:

 

  • Az RFID bélyegek, karszalagok megszemélyesítése.
  • A betegek regisztrálását követően az ERP rendszerből – egy speciális RFID nyomtatóval – a beteg azonosítójának beírása az RFID bélyeget tartalmazó karszalagra.
  • A betegek mozgását követő RFID kapuk kezelése.
  • A beteg azonosítása, azaz az RFID azonosító olvasása teljesen automatikusan, a beteg vagy a kórházi kollégák beavatkozása nélkül történik, a beteg számára nem látható módon.
  • A páciens betegkapun történő áthaladását követően a rendszer leolvassa a páciens kezén levő karszalag RFID azonosítóját, majd továbbítja azt az EMMA HIS rendszer felé. Ha a beteg nem haladhat át a kapun, a rendszer azt egy fényjelzéssel jelzi a kapunál, illetve az EMMA HIS rendszer monitor felületén a kórházi kollégák számára is láthatóvá válik a páciens.
  • A rendszer a technológia adottságait kihasználva a „jóindulatú” felhasználók azonosítására van felkészítve, „rosszindulatú” karszalagkezelés (levétel, eltakarás, árnyékolás) esetén nem tudja teljes mértékben biztosítani az olvasást.

 

Az új rendszer teljes integrációt biztosít az adott intézmény jelenlegi HIS rendszerével, annak adatait a működéséhez szükséges mértékben használja, illetve szolgáltatja a HIS számára a betegkövetéshez nélkülözhetetlen valós idejű adatokat. A rendszer rugalmasan bővíthető, így egy új, a meglevőkkel azonos funkciót ellátó kapu vagy egy megszemélyesítő munkahely rendszerbe illesztése nem igényel szoftveres fejlesztést, a rendszer paramétereinek beállításával, könnyedén megoldható.

 

 

Új funkciók az EMMA HIS-ben:

 

  • definíciók karbantartása (karszalagok, kapuk, zónák, és ezek összerendelése)
  • páciens-karszalag összerendelés, illetve megszüntetés
  • karszalag-zóna összerendelési funkció
  • riasztási események kezelése, naplózása, listázása

A működési folyamatot az alábbi ábra szemlélteti:

 

 

COBAS IT 1000 informatikai rendszer integrációja az EMMA HIS rendszerbe

 

Az Enterprise Group eHEALTH üzletágának egy másik jelentős fejlesztése a labordiagnosztikai adatok kezelését teszi lehetővé az EMMA HIS rendszerben. A Roche Diagnostics GmBH vállalat COBAS IT 1000 informatikai rendszerével történő integrációval a betegágyak melletti készülékektől – úgymint vérgáz- analizátorok, kardiális marker mérők, professzionális vércukormérők, protrombinidőmérők – érkező labordiagnosztikai adatok is kezelhetővé válnak az alkalmazásban.

 

Milyen értékeket hordoz az integráció?

 

  • Az összes betegágy melletti eredményt és adatot egy könnyen használható adatkezelő rendszerben egyesíti.
  • Összekapcsolja az eredményeket és az adatokat a kórházi és/vagy laboratóriumi rendszerekkel.
  • Dokumentálja a teljes betegágy melletti munkafolyamatot.

 

Az ASCOM kommunikációs rendszer integrációja az EMMA HIS rendszerbe

 

Az ASCOM kommunikációs rendszere biztonságosan, hatékonyan és ellenőrizhető módon támogatja az egészségügyi intézmények munkatársai közötti kommunikációt, biztosítva, hogy az egyes üzenetek soha ne maradjanak válasz nélkül. Az ASCOM kommunikációs rendszer és az EMMA HIS közötti kapcsolat létrehozása éppen ezért jelentős lépése az EMMA fejlesztésének. Az egészségügyi felmérések adatai szerint a nővéri tevékenység csupán 23%-át teszi ki a beteggel kapcsolatos valódi munka, míg a maradék időt az információcserére, a gyógyszerek és ápolási szerek beszerzésére és szállítására, adminisztrációra, valamint a telefonhívások kezelésére fordítják. Az ASCOM és az EMMA HIS integráció e területen hozhat valódi áttörést. Míg a hagyományos hívások esetében a nővérek útja elsőként a pácienshez vezet, majd az ott. Szerzett információ birtokában beszerzik a szükséges gyógyszereket és visszamennek a beteghez, addig az integráció után a nővér egyszerre kaphatja meg a riasztási eseményt és a szükséges információkat is, ezzel értékes időt és energiát megtakarítva.

 

Az integráció legfontosabb eredményei:

 

  • az ápolói terhelés csökkenése
  • a betegbiztonság növekedése
  • a betegek állapotváltozásának észlelése a távolból
  • hatékonyabb kommunikáció a betegek és ápolók között
  • valódi és értékes kapcsolat az ápolók és betegek között
  • valós riasztások megvalósulása (filterekkel, pl.: prioritás, riasztás típusa)
  • gyorsabb reakciók
  • elkerülhetőek a fölösleges lépések, figyelmet igénylő plusz feladatok
  • a megfelelő adattartalom a megfelelő időben és előírt formában annak érkezik, aki felelős vagy érintett

          - diagnosztikai leletek egyszerűbb és gyorsabb kezelése

          - kritikus leletek azonnali megküldési lehetősége

          - nincs időveszteség a sokszori leletkereséssel

          - terápia gyorsabb módosítása

          - rövidebb kórházi tartózkodás 

Sajtókapcsolat
Kommunikációs partnerünk a Corpus Communications Kft.
Corpus Communications
1025 Budapest, Csatárka út 82-84.
Tel: +36 1 321 1516    Mail: mail@corpuscom.hu    Web: corpuscom.hu

Hírek