hírek

hírek

hírek

Így kommunikáltok Ti!

2013-02-04


10 tényező, ami meghatározza a vállalati kommunikáció fejlődését 2013-ban: Tényleg eltűnik az email? Bajban van a közösségi média? Hogyan befolyásolják a kommunikációt az olyan új technológiák, mint az NFC és a WebRTC? Mi a videokonferenciák igazi gátja? Hogyan fejlődik tovább a BYOD? Az Enterprise Group, a Siemens Enterprise Communications kiemelt disztribútora szerint 2013-ban 10 tényező fogja meghatározni az üzleti kommunikáció fejlődését.

1. A BYO_ az új BYOD

A már közismert BYOD jelenség tovább terjed és egyre több kategóriát foglal magába: Hozd A Saját Operációs Rendszered, Alkalmazásaidat, Tárhelyed, Felhőd. Az IT-felhasználással kapcsolatos döntések fele így a felhasználói és üzletági szintről indul majd, nem a központi IT részlegtől. Értelemszerűen ennek a trendnek az lesz a következménye, hogy az vállalati informatikai feladatok jelentős része eltolódik a biztonsági szabványok és a BYO_ elterjedésével járó felügyelet felé.

2. Az első generációs közösségi médiának befellegzett

2013-ban a közösségi média felhasználók millióinak lesz elege abból, hogy egyre erőszakosabban érik őket a különféle üzenetek. Ahogy a jelenlegi közösségi média egyre jobban elfárad, helyét egy sokkal strukturáltabb és produktívabb virtuális közösségi modell veszi át, amely nagyságrendekkel hatékonyabban használható például azon üzleti felhasználók számára, akik a saját piacukkal szeretnének kapcsolatba lépni. Az üzleti felhasználók a jel-zaj arány radikális javulására vágynak, ezért a közösségi média esetében a minőség felülírja a mennyiséget.

3. A következő autód az asszisztensed lesz

Miközben a bluetooth már eddig is megszokott volt a gépkocsikban, a 2013 második felében értékesített autókban a tableteknek és okostelefonoknak is alapértelmezett helye lesz a műszerfalon, vagy az azon megjelenő tartalmat lehet majd tükrözni a beépített LCD kijelzőn.

A fejlesztések csökkentik a vezetést zavaró tényezők számát. A fejlett szövegfelolvasó (text-to-speech) technológia megszünteti a kísértést, hogy vezetés közben olvassunk üzeneteket, míg a hangalapú szövegbevitelnek (speech-to-text) köszönhetően a sofőr úgy válaszolhat a szöveges üzenetekre, hogy közben mindkét kezét a kormányon, szemeit pedig az úton tartja.

4. Az Ön postafiókja megtelt

2013-ban még tovább nő az elektronikus levelezés szerepe a kommunikációban. Jóllehet, a közösségi média szakértők az email eltűnését vizionálják, mégis ez marad az üzleti célú elektronikus kommunikáció fő eszköze. Strukturáltsága, ellenőrizhetősége, ismertsége és elterjedtsége miatt még mindig nehéz versenybe szállni vele.

A levelező rendszerekhez készülő bővítmények (pl. levelezési hatékonyság és szűrőeszközök) aranykora lesz 2013. Bármily ironikus, a legtöbb üzleti felhasználó továbbra is az email postafiókjába kapja a közösségi média hírfolyamok értesítéseit.

5. C-meghajtó=Cloud

A technológiai szállítók egységben kezelik a vállalati szintű biztonságot a személyes, felhő alapú tárolással és a megosztott munkaállomás megoldásokkal, így elmosódik a határvonal a magán és üzleti célú felhasználás között. Az alkalmazottaknak egy pontos hozzáférésük lesz a saját és vállalati adataikhoz. Ezt olyan alkalmazások teszik teljessé, amiknek köszönhetően a dolgozók bárhol, bármilyen hálózatból, bármilyen eszközről ugyanott folytathatják munkájukat, ahol abbahagyták. A kényelmes tárolás és a csapatmunkához kapcsolódó tartalommegosztás területén a privát felhő teljesen kiszorítja a pendrive-okat és a levelezést.

6. A videokonferenciák utolsó gátja: a felhasználó

A videokonferencia elterjedésének hagyományos gátjai gyakorlatilag megszűntek a szoftver-alapú videokonferencia szervereknek (MCU), a felhő alapú (gyakran ingyenes) videokonferencia szolgáltatásoknak és a már minden laptopba, tabletbe és okostelefonba beépített kamerának köszönhetően. A 2013-as év végére pedig már a széles képernyős tévék is alkalmasak lesznek több résztvevős video beszélgetésre. Az utolsó kihívás, hogy a videó kamerák elé ültessük a résztvevőket!

7. Arccal (és hanggal) a valós idejű kommunikáció felé

A WebRTC egyre szélesebb elterjedésével mind nagyobb tömegek számára válnak vonzóvá a böngészőbe beépített hang és videó funkciók, a fogyasztói és az üzleti felhasználók körében egyaránt. Ennek hatására a vállalati kommunikációs szállítók minden bizonnyal bejelentik saját, várhatóan a már meglévő vállalati megoldásaikkal átjárható WebRTC támogatásukat. Hang és videó funkciók jelenhetnek meg olyan területeken is, amire korábban sosem számítottunk volna!

8. A kommunikáció rögzítése a "Big Data" új forrása

Minden egyes telefon- és konferenciahívás, chat üzenetváltás, video- vagy web alapú közös munka egy-egy potenciális adatfolyam, amit rögzíteni és tárolni kell üzleti értéke miatt. Minden egyes beszélgetés felvétele, leiratozása, indexelése és címkézése egy újabb lökést ad az úgy nevezett "big data", a nagy adathalmazok térnyerésének.

A felhasználók jelentős része szenved az információbőségtől és a több csatornán is folyamatos, átláthatatlan kommunikációtól. Ha ezt a hatalmas mennyiségű adatot rendszerezik, szűrik és kereshetővé teszik, az nagyban megkönnyíti a kommunikáció megfelelő kontextusba helyezését. Az adatokat összegző és elemző rendszer jelzi, hogy mely információ releváns és aktuális, ezzel segítik a felhasználók munkáját. Ráadásul korábban rejtett tartalmakat hoz felszínre, és fényt derít az adatok közti kapcsolatokra, amelyek lehetővé teszik a csapatok teljesítményének fejlesztését.

9. A csapat virtuális, a versenyelőny valódi

Hosszú évek óta tartó átstrukturálás, leépítés, költségcsökkentés és kiszervezés után 2013-ban a vállalatok más utat találnak. A csoportmunka technológiák és eszközök eredményes alkalmazásának köszönhetően felfedezik a csapatmunka hatékonyságának drasztikus növelésében rejlő kiaknázatlan lehetőségeket. Ez pedig alapvetően változtatja meg a mindennapi munka stílusát. A távolról dolgozó és szétszórt virtuális csapatok lesznek a norma a kritikus feladatok esetén.

10. Felszálló ágban az NFC technológia

Az NFC technológia már nem csak az érintés nélküli mobil kereskedelemre lesz hatással, hanem a tartalom megosztásra és a UC (Egységes Kommunikációs) interakciókra is. Az NFC megjelenhet a kontaktinfók cseréje, az automatizált jelenlét beállítása (automated presence setting), az adatok hordozása, és új biztonsági alkalmazások terén is. Új, kagylóhéj formájú alumínium okostelefontokok kerülnek a piacra, amelyekkel megelőzhető a nem kívánt közelség alapú kommunikáció (feltörés).

 
Az Enterprise Group

Az Enterprise Group az innovatív informatikai és infokommunikációs megoldások egyik vezető rendszerintegrátora. Üzletágai komplex megoldásokat kínálnak az üzleti infokommunikáció (ICT), a mérnöki tervezés és életciklusmenedzsment (PLM), az integrált medikai szoftverfejlesztés (Software), valamint az informatikai tanácsadás és SAP bevezetés területén (Consulting).

A cégcsoport elsősorban nagy- és középvállalatoknak illetve államigazgatási intézményeknek kínál informatikai szolgáltatásokat. Ügyfelei közé tartozik többek között az E.ON Hungária, a Paksi Atomerőmű Zrt., az Audi Magyarország Kft., a MOL Nyrt, a TVK Nyrt., a Magyar Villamosművek Zrt, a BKV, az OTP Bank, az SAP továbbá a Magyar Honvédség, a Határőrség és az Országos Mentőszolgálat. Célja, hogy az ügyfelei számára kiépített rendszerek minden esetben kapcsolatot teremtsenek a jövővel, ezért a vállalat informatikai megoldásainak középpontjában az innováció áll.

Az Enterprise Group a magyar Young csoport 100 százalékos tulajdonában van. A vállalat a nemzetközi Siemens Enterprise Communications (SEN) globális ügyfeleinek kizárólagos magyar partnere és a Go Forward! Partnerprogram keretén belül a SEN Approved Partnere.

Sajtókapcsolat
Kommunikációs partnerünk a Corpus Communications Kft.
Corpus Communications
1025 Budapest, Csatárka út 82-84.
Tel: +36 1 321 1516    Mail: mail@corpuscom.hu    Web: corpuscom.hu

Hírek