hírek

hírek

hírek

Egységben az erő - Hogyan készítsük elő az Egységes Kommunikáció bevezetését?

2012-12-13


A vállalati kommunikációt befolyásoló trendek – a korlátlan mobilitás, az új generációs felhasználói élmény, a felhőszolgáltatások terjedése, valamint a közösségi média szerepe az együttműködésben – elkerülhetetlenné teszik az egységes kommunikáció és együttműködés bevezetését. A nemzetközi vállalatok már kihasználják a Unified Communication & Collaboration megoldásokban (UCC) rejlő lehetőséget, a hazai szervezetek azonban csak most ismerkednek vele. Az Enterprise Group szakemberei öt fontos tanáccsal segítik azokat a vállalatokat, amelyek UCC megoldások bevezetését tervezik.


A nemzetközi vállalatok jelentős része már bevezette az egységes kommunikáció innovatív megoldásait és felismerte az azonnali előnyöket, a hatékonyabb csoportmunkát és információcserét. A magyarországi vállalatok érdeklődése egyre nő az új lehetőség iránt, azonban az Enterprise Group meglátása szerint a UCC megoldások tömeges hazai bevezetése egyelőre várat magára, és elterjedése a következő néhány évben várható.

Azoknak a hazai vállalatoknak, amelyek már gondolkodnak az egységes kommunikáció bevezetésén az Enterprise Group szakemberei azt javasolják, hogy az informatikai tervezés részeként dolgozzanak ki egy részletes UCC előkészítési stratégiát. Ezzel nem csak az informatikai és vállalati döntéshozók munkáját segítik, de a későbbiekben a bevezetés, illetve az üzemeltetés folyamatát is megkönnyíthetik. A stratégia megalkotásához az alábbi 5 tipp nyújthat segítséget:

• Értékelje vállalata jelenlegi IT-környezetét! Első lépésben pontos képet kell nyernie a vállalat infrastruktúrájáról, ezért teljes felmérést kell végezni az eszközökről és hálózatokról, az alkalmazottak képességeiről. Ez segít összehangolni IT-stratégiát az aktuális üzleti célokkal.

• Tűzzön ki egyértelmű célokat! Kutassa fel azokat a területeket, amelyek kiszervezését a leghasznosabbnak találná, és párosítson hozzájuk egyértelmű és mérhető elvárásokat! A céloknak ajánlott tartalmaznia a költségekkel és a szolgáltatás minőségi követelményeivel kapcsolatos elvárásokat. A bevezetést követően később ellenőrizheti, hogy teljesültek-e a kitűzött célok.

• Készítsen részletes tervet az átálláshoz! Tegyen fel kérdéseket a bevezetéssel kapcsolatban! Járja körül, hogy milyen képességekre lesz szükség. Milyen hiányosságok azonosíthatóak a vállalat IT és kommunikációs rendszerében? Melyek a UCC megoldásokra történő váltás főbb mérföldkövei? Ezek a kritériumok fogják körvonalazni a bevezetési tervet, ami a döntést követően segít a kiválasztott szolgáltatóval történő gördülékeny együttműködésben.

• Térképezze fel a lehetséges szállítókat! Ennek a folyamatnak a során érdemes figyelembe venni, hogy az adott szolgáltató mennyire képes kezelni a kiterjedt IP adathálózatokat és a különböző gyártók termékeivel folytatott valósidejű kommunikációt. A tökéletes szolgáltató nagy szakmai tapasztalattal, valamint átfogó termék és fejlett, skálázható szolgáltatás portfóliója segítségével képes lesz kezelni a UCC megoldások vállalatára szabott bevezetését.

 
• Tartson fent hatékony partneri viszonyt! A lehetséges szolgáltatók már a felkészülési szakaszban is együttműködhetnek a bevezetést előkészítő stratégia összeállításában, illetve a tervezett lépések meghatározásában. Használja ki a szolgáltató megszerzett tudását, így lecsökkenthető a későbbi implementációhoz szükséges idő és gyorsabb és sikeresebb lehet a UCC megoldások bevezetése.

Amennyiben döntés született a Unified Communication & Collaboration megoldások alkalmazásról, az Enterprise Group szakemberi azt tanácsolják, hogy a vállalatok menedzselt szolgáltatásként hajtsák végre az átállást. A menedzselt szolgáltatások esetében ugyanis az előkészítés, bevezetés és üzemeltetés a szolgáltató felelőssége, ezáltal az ügyfél erőforrásait a saját üzleti céljaihoz kapcsolódó feladatokra fordíthatja. A kiszervezéssel a vállalat rugalmassága és a szolgáltatás biztonsága is növelhető.

"Tapasztalataink azt mutatják, hogy a gyorsan fejlődő technológiák és a több gyártó termékeiből összeállított IT- és kommunikációs környezet zűrzavart és károkat okozhat a UCC bevezetését tervező intézményekben. Ezért mi azt javasoljuk a vállalatok vezetőinek, hogy bízzák a bevezetés koordinálását egy szakértő szolgáltatóra, annak érdekében, hogy a legtöbbet hozzák ki az egységes kommunikáció előnyeiből" - foglalta össze Orbán Előd, az Enterprise Group ügyvezető igazgatója.

A SEN UCC termékeiről:

A Siemens Enterprise Communications innovatív megoldásait a Gartner piacvezetőként pozícionálta 2012-es Magic Quadrant elemzésében, a Unified Communications területén. A döntés alapjaként a teljes körű UC kínálatot, az erős piaci jelenlétet és a területen elért sikereket nevezték meg. A Gartner szerint az OpenScape egy érett és átfogó egységes kommunikációs megoldás, amely változatos IT és telefónia környezetben is megállja a helyét, és képes együttműködni a meglévő alkalmazásokkal.

Az Enterprise Group


Az Enterprise Group az innovatív informatikai és infokommunikációs megoldások egyik vezető rendszerintegrátora. Üzletágai komplex megoldásokat kínálnak az üzleti infokommunikáció (ICT), a mérnöki tervezés és életciklusmenedzsment (PLM), az integrált medikai szoftverfejlesztés (Software), valamint az informatikai tanácsadás és SAP bevezetés területén (Consulting).

A cégcsoport elsősorban nagy- és középvállalatoknak illetve államigazgatási intézményeknek kínál informatikai szolgáltatásokat. Ügyfelei közé tartozik többek között az E.ON Hungária, a Paksi Atomerőmű Zrt., az Audi Magyarország Kft., a MOL Nyrt, a TVK Nyrt., a Magyar Villamosművek Zrt, a BKV, az OTP Bank, az SAP továbbá a Magyar Honvédség, a Határőrség és az Országos Mentőszolgálat. Célja, hogy az ügyfelei számára kiépített rendszerek minden esetben kapcsolatot teremtsenek a jövővel, ezért a vállalat informatikai megoldásainak középpontjában az innováció áll.
Az Enterprise Group a magyar Young csoport 100 százalékos tulajdonában van. A vállalat a nemzetközi Siemens Enterprise Communications (SEN) globális ügyfeleinek kizárólagos magyar partnere és a Go Forward! Partnerprogram keretén belül a SEN Approved Partnere.

 

Sajtókapcsolat
Kommunikációs partnerünk a Corpus Communications Kft.
Corpus Communications
1025 Budapest, Csatárka út 82-84.
Tel: +36 1 321 1516    Mail: mail@corpuscom.hu    Web: corpuscom.hu

Hírek